miercuri, 26 ianuarie 2011

Prăjitură cu napolitană, rahat şi nucă



Va fac cunostinta cu un nou blog,acela al redactorului sef al revistei Click Pofta Buna!Unde sper sa gasim de acum incolo numai retete bune si verificate.Pt ca am mai incercat cateva retete :Prajitura cu foi de zahar ars trimisa de o cititoare,Vinete picante care au fost un chich.Ce ma nemultumeste in aceasta revista e ca la cateva numere gasesti iar aceiasi reteta:Tort racoros,Cozonaci moldovenesti/Impletiti cu nuca,etc.


Reţeta la prăjitura aceasta o am de la mătuşa mea Rica Grozavu, care locuieşte într-o zonă de munte din judeţul Buzău. Am făcut-o de multe ori, dar niciodată pentru colegele mele. De ziua mea, m-am gândit să o prepar pentru că, cred eu, este absolut delicioasă.

Ce-ţi trebuie
2 foi de napolitană
Pentru pandişpanul alb
7 albuşuri
1 cană zahăr
1 cană de rahat tăiat cubuleţe
1 cană de nuci tăiate bucăţi mici
1 cană făină
1 praf de copt
1 esenţă de vanilie
Pentru cremă
7 gălbenuşuri
1 cană zahăr
1 lingură făină
1 pachet de margarină
1 esenţă de rom
3 linguri cacao

Cum prepari
1. Mai întâi m-am ocupat de pandişpanul alb. Am bătut albuşurile spumă tare cu un praf de sare, am adăugat zahărul şi am bătut până s-a topit. Am adăugat esenţa de vanilie, rahatul, nucile şi făina cernută cu praful de copt. Am amestecat uşor cu o lingură de lemn, de jos în sus.
2. Am aşezat o hârtie de copt în tavă, am turnat aluatul şi am netezit bine. Am introdus tava la cuptor, la foc mic, până s-a rumenit uşor deasupra. Cred că a durat 40-45 de minute. Sincer, nu m-am uitat la ceas. L-am scos din tavă şi l-am lăsat să se răcească.
3. Cât timp s-a răcit pandişpanul, m-am ocupat de cremă. Am pus într-o crăticioară gălbenuşurile, zahărul, făina, margarina tăiată cuburi şi cacaua. Am pus pe foc mic şi am amestecat continuu până s-a îngroşat. La început o să fie un pic mai groasă, dar după ce se topeşte zahărul şi margarina devine fluidă. Oricum, am lăsat pe foc până s-a îngroşat. Am lăsat-o şi pe ea să se răcească.
4. A venit vremea să montez prăjitura. Am aşezat o foaie de napolitană şi am pus jumătate din cremă.
5. Am pus pandişpanul alb, restul de cremă şi a doua foaie de napolitană. Am apăsat foarte bine, am dat-o la rece şi am tăiat-o a doua zi. Este foarte bunăăăăăăăăăăăăăăă. O să vă convingeţi.
http://retetelemarianei.wordpress.com/2010/12/16/prajitura-cu-napolitana-rahat-si-nuca/

Niciun comentariu: