sâmbătă, 20 iulie 2013

Ciorba de stir




Am tot vazut retete cu aceasta planta care abunda in vitamine si minerale,este denumita si boabele lui Dumnezeu,regina a nemuririi,hrana a imortalitatii,aztecii au descoperit ca este mai hranitoare decat graul,porumbul si un energizant excelent.
Cand eram copil stiu ca mama o da la porci,dar nu la cei de ferma pt. ca ologeau de picioare si trebuia sa cheme veterinarul.Imi aduc aminte ca o vecina a facut ciorba de stir si bunicul curios a rugat-o sa-i aduca si lui,nu mai stiu daca i-a placut sau cum o facu-se.Eu am pregatit-o la fel cum fac ciorba de salata si a iesit foarte buna.Am facut-o pana sa vina sotul ,asta in caz ca nu era buna sa o arunc,dar am gustat-o si i-am dat si a zis ca sa mai fac.

Ingrediente 3 portii:

1 ceapa mica
1 lingura cu varf orez
100 g frunze stir
½ l bors
1 ou xxl
ulei
putina apa
leustean

MDP:

Pui in oala putin ulei,ceapa tocata si o inmoi putin,adaugi orezul il calesti cu ceapa,torni apa calda lasi la fiert.Cand orezul e aproape gata pui stirul tocat,lasi putin sa fiarba adaugi borsul,coditele de leustean.Intre timp bati oul cu 3-4 linguri din zeama si apoi il torni in ciorba adaugi leusteanul tocat ,stingi focul.

Mariana Stan

Niciun comentariu: