duminică, 17 decembrie 2017

Paine cu cafea de orz





Si uite asa am "vopsit" painea cu cafea de orz.Si pt. ca imi place cafeaua asta cu lapte mi-am zis ca ar merge foarte bine si-n paine.Si asa si este.A iesit o paine buna si pufoasa!Iar daca o ungi fierbinte cu unt si-i alaturi si o cana cu lapte,cu usurinta vezi ca s-a dus 1/2 paine.Si cireasa de pe tort, nu framanti pana nu mai poti daca n-ai un mixer,doar amesteci ingredientele si uiti de ele pana a doua zi.

Ingrediente:

21 gr drojdie proaspata/7 gr uscata*
300 ml apa
20 gr zahar
5 gr cafea de orz
1 ou
3 Lg ulei
500 gr faina Tip 650
10 gr sare

Mdp:

Amesteci toate ingredientele cu lingura lemn.Acoperi lasi la temp. camerei la crescut.Impingi aluatul in jos,acoperi cu folie plastic sau ungi o hartie de copt cu ulei o asezi pe aluat pui capac peste ea si lasi in frigider pana a doua zi.Se va dubla in frigider.O scoti pe masa unsa/infainata,formezi painea,lasi la crescut in forma de paine de 30 cm, acoperita cu hartie de copt pana ajunge la marginea acesteia.Din cand in cand o ungi cu apa sa nu se usuce sau o inchizi ermetic in punga plastic.O poti coace si in oala cu capac.Preancalzesti cuptorul la 220 C,ungi painea  cu apa amestecata cu putin zahar,coci painea 30-35 min.functie cuptor, cu abur.

Am dublat reteta si am obtinut doua paini de 800 gr fiecare.
Cand o scoti pe masa,dupa ce o scoti din frigider,poti sa o tragi si pliezi in trei, o intorci si procedezi la fel, repeti de cateva ori.
Evita drojdia uscata,contine E 491- monostearat de sorbitan.



Niciun comentariu: