vineri, 8 decembrie 2017

Manele pentru Sfantul Nicolae









Sunt parfumate si pufoase ca un norisor!
Nu sunt acele" melodii" pentru ca nu mi-as fi permis.Sunt briose in forma de barbati ce se fac in Alsacia de Sfantul Nicolae si se consuma pe tot parcursul lunii Decembrie.

Ingrediente:

500 gr faina
100 gr zahar
100 gr unt la temp. camerei
200 gr lapte
2 oua
10 gr drojdie deshidratata
 1 lta sare
vanilie
coaja lamaie

1 ou pt. uns

stafide pt decor

MDP:

Incalzesti laptele,presari drojdia.In bolul mixerului pui:ouale,laptele cu drojdia,zahar,sare,arome,faina.Amesteci la viteza mica 10 min.Opresti, cureti la baza bolului sa nu ramana ingrediente neamestecate.Continui pana ai aluat neted.Lasi la dospit o ora la temp. camerei.Degazezi,acoperi cu folie si lasi peste noapte la frigider.
A doua zi degazezi aluatul,il pui pe planseta unsa cu ulei,imparti in 10 bucati de 100 gr,sau mai mici dupa plac,sau intinzi si decupezi cu forma.Eu i-am facut de 100 gr,unul e suficient pt. mic dejun sau peste zi la cafea.Asezi hartie in tavi-3 in cazul meu.Iei cate o bila aluat restul stau acoperite cu folie.Modelezi un sul de 10-12 cm,apoi asezi palma perpendicular pe sul si o misti inainte si inapoi sa formezi capul.Tai apoi cu un cutit ascutit bratele,apoi picioarele.Ii asezi in tava.Cat lucrezi cei din tava stau acoperiti.Cand ai umplut tava ii ungi cu ou,decorezi.Tava terminata o tii in loc mai racoros.Cand ai terminat ungi iar cu ou,coci la 180 C 15 min. in cazul meu sau ajustezi timpul functie de marime.Cand introduci briosele in cuptor asezi dedesubt o forma mica de briose din aluminiu plina cu apa/alt vas mic.




Niciun comentariu: