vineri, 13 aprilie 2018

Pulpa de ied la cuptor





E prima data când am pregătit carne de ied.M-am hotărât cu greu sa sacrific un ied asta pentru ca daca-l crești de mic prinzi drag de el și nu-ti vine sa-i iei viața. Dar cum a insistat cumnatul, am facut-o și pe asta. Auzisem tot felul de lucruri despre carnea și laptele de capra.Prostii!Iedul meu a avut un an de zile și carnea chiar și din ciorba este mai buna ca cea de miel.Cand pregătea mama ciorba și friptura,din ciorba mâncăm doar creierul fără zeama și friptura doar rece ca mi se părea ca are gust de seu cu toate ca o marina și o împăna cu usturoi.Asa de buna e carnea de ied ca o pulpa se 3 kg abia ne-a ajuns 2 zile.Poate ca laptele și carnea miros sau au gust rău la animalele ținute închise în grajduri, care consuma doar furaje uscate de proasta calitate-mucegaite,stau inghesuite și sunt stresate.Animalele mele de cum da coltul ierbii pasc libere în soare pana iarna.Sunt animale fericite si rasfatate.Au avut noroc de stapani buni,iubitori de animale,care ii mangaie si-i rasfata. Nu mai spun ca dacă nu-i mângâi vin și se freacă de picior si nu termina pana nu-i mangai,chiar te imping,daca nu actionezi,sau cei  mici se ridica cu piciorușele pe mine și așteaptă sa-i mângâi.Sunt niște drăgălași toți!Trupa are 30 caprite si o oita-Sanziana cea mai rasfatata fiind una singura.

Uite cum am pregătit carnea:

Ingrediente:

Pulpa spate ied 3 kg
1 lămâie coaja rasa fin
1/2 lămâie sucul
2 mere mari
2 pahare vin demisec roșu
1 pahar apa
sare
piper
ulei

MDP:

Cureți pulpa de pieliță sa rămână carnea curata.O ungi peste tot cu suc lămâie apoi razi fin lămâia pe ambele fețe, presari sare,piper.
O așezi în punga pui feliile de măr tăiate cam 7 mm pe carne,torni o cana vin,închizi și lași la marinat 12 ore.O întorci la 2-3 ore.Scoti carnea din frigider cu 3 ore înainte de copt sa ajungă la temperatura camerei.Asezi carnea în tava(am pus-o pe feliile de mar) torni o cana vin și una de apa,torni și marinata,picuri puțin ulei peste carne și o siglezi bine cu folie Al tava.Dai cuptorul la minim și coci carnea câteva ore pana temperatura interna a carnii ajunge la 60 C.Verifici din când în când sa nu scadă lichidul din tava.Cand carnea are 60 C scoți folia,dai grilul la maxim și lași sa se rumenească. Scoți din cuptor,lași 15 minute apoi tai și servești alături de sosul din tava și de mere în cazul nostru ca au fost bune.
Rețetă adaptata chesnutmeats.co.uk
Slow roasted goat  leg from  chaffin family orchards


Nota:

Sosul mi s-a părut cam aspru așa ca am pus o Lg miere și putina scorțișoară ca doar merelor ăsta le place.





















Niciun comentariu: