duminică, 22 aprilie 2018

Pastrama de ied matur



Așa arata carnea scoasă din bait


De Paste am taiat un ied de un an si am facut dintr-o bucatica pastrama dupa o reteta de pe youtube.Nu este pastrama pe care o stiu eu sarata si doar atat,fara gust de usturoi si condimente.Pregatita in acest fel e foarte buna la gust si merge pentru o carne frageda nu pentru un animal matur.Am tinut carnea in bait de la Paste si pana azi si nu s-a fragezit deloc.Daca o tineam 3-7 zile cum spun unii era si mai rau/la fel.Deci habar n-au sa faca pastrama!Asa ca am sa intreb un cioban care trece cu oile pe aici sa vad ce zice.Pana la urma traditiile trebuiesc pastrate!Daca nu stii sa faci pastrama traditionala nu-i mai spune pastrama unei carni puse la marinat.

Ingrediente:

450 gr carne ied
1/2 lta boia dulce
1/2 lta boia iute
3 catei usturoi pisati
cimbru
2 lte sare
piper
o doza Tuborg

Am frecat carnea cu amestecul de condimente,am pus-o in cutie si am acoperit-o cu bere.Am pus deasupra o greutate pentru a tine carnea sub lichid.Am pus-o la frigider pana azi deci dupa 8-22 aprilie.Nu s-a fragezit deloc.Iti trebuie dinti de fier daca te incumeti sa musti din ea.

Și ca sa fiu răutăcioasă cu pastramagii de pe net,le zic ca oierii aveau la dispoziție doar sare pentru animale și nu condimente sofisticate: coriandru,rozmarin,menta;etc cum am întâlnit în rețete. Un chef chiar o fierbea în vin.Asta mai e pastrama?















Niciun comentariu: