sâmbătă, 14 aprilie 2018

Cozonac



Ingrediente:

1kg faina
500 ml lapte
50 gr drojdie proaspătă
300 gr zahar
2 lamai coaja rasa fin
1portocala coaja
150 gr unt
50 ml  ulei
10 gălbenușuri
vanilie
1lta sare

Umplutura:
500 gr nuca
25 gr/2 Lg cacao
75 gr zahar/4 LG
200 gr stafide
1lta scorțișoară
150 gr albuș
rom

MDP:

În 250 ml lapte dizolva drojdia cu o lingura zahar,lași la dospit.Clocolesti restul lapte pui cojile citrice și zaharul.Acoperi lași 5 minute acoperit apoi amesteci cu 1/2 din faina.Cand sa răcorit și e călduță adaugi maiaua,amesteci,pui gălbenușurile amestecate cu sare treptat.Adaugi vanilia,untul moale câte puțin și apoi uleiul.Acoperi lași sa se dubleze.Imparti aluatul în 1/2 și pe masa unsa întinzi cât lungimea tavii-30 cm, pui 1/2 umplutura,rulezi,așezi în tava,lași iar la dospit sa treacă de tava.Ungi cu albuș,coci la 160 C, 40-45 minute.
Nota:
Am făcut un sirop din 6 Lg zahar si 2 Lg apa fiert pe foc iar când a fost călduț am adăugat 4 Lg limoncello. Când am scos cozonacii i-am pensula peste tot cu siropul fierbinte.Cred ca nu trebuia sa-i ung cu albuș pt ca glazura a căzut sau sa fi pus 4 Lg apa nu 2.

Muncești la cozonaci dar tot mai buni sunt cei de la Claus!

Alt cozonac care chiar mi s-a părut prea dulce.Ce mi-a plăcut la el e ca se simte bine gustul untului în aluat.






Niciun comentariu: