miercuri, 24 ianuarie 2018

Franzelute vieneze



Moi,pufoase și gustoase!

Ingrediente:

500 gr  faina Tip 650
250 ml lapte gras
60 gr unt la temperatura camerei
40 gr zahar pudra
17 gr  drojdie proaspătă
2 oua mari
2 lte sare

Pt. Uns:
1 ou batut
mac/susan

MDP :

Maia:
Amesteci laptele călduț cu drojdia și putina faina-din cele 500 gr. Când e spumoasa o torni în faina,amesteci,pui ouăle bătute,zaharul pudra,începi sa frămânți. La final incorporezi untul moale și sarea.Obtii un aluat moale lipicios.Lasi la dospit.Cand s-a dublat degazezi, scoți pe masa înainta fin,frămânți cu mâinile înfainate,acoperi,lași 5-10 min. Cântărești aluatul împarți în 4 buc/după plac.
Formezi pâinile, pui în tava cu hârtie copt.Lasi iar la dospit acoperit.Preancalzesti cuptorul 180 C. Când au crescut tai pâinile, le ungi cu ou,presari mac,le coci cu abur,cca15-20 min.

Nota:

Am folosit tava 25/35 cm, dar s-a dovedit  prea mica.Mi sau lipit pâinile intre ele,așa ca alege o tava mai mare.
Am mai descoperit ceva.Cuptorul meu Indesit potrivit la 180C se încinge cu 18.5 grade mai mult.Am văzut ca-mi cam arde prăjiturile la baza și îmi făcusem o protecție dintr-un grătar înfășurat în folie Al.Nu credeam ca pot fi diferențe atât de mari pana nu am verificat cu termometrul cu infraroșu. Și aici e alta poveste.L-am luat de la Lidl.Pe cutie scrie ca indica pierderile de căldură la ferestre,uși sau izolații. Dar m-am întrebat la ce usa/fereastra pot avea -50 pana la + 380 C  cât poate măsura el.Ca daca ar fi temperaturile astea ne-am congela sau ne-am  topi.Deci am socotit ca traducerea a fost făcută de mântuială.Cum nimeni nu știa ce face termometrul ăsta si au zis ca pot sa-l returnez ,l-am luat.Il păstrez ca e bun!Am comparat ce indica cu un termometru pentru temperatura
interioara și exterioara digital și valorile au corespuns.




Niciun comentariu: