joi, 4 ianuarie 2018

Crema de vanilie economica+Choux







Reteta este luata de pe savoriurbane.com-Crema de vanilie-Creme patissiere/pasticcera data in facsimil.

Ingrediente:

4 oua intregi
50 gr faina cernuta
175 gr zahar
1 praf mic sare
1Lg unt 80%
1 pastaie vanilie
500 ml lapte

MDP:

Pui la fiert laptele cu vanilia,lasi sa se infuzeze bine.Mixezi ouale cu zaharul pana se deschid la culoare.Adaugi faina cernuta,mixezi in continuare pana e incorporata,torni laptele fierbinte treptat,in timp ce mixezi continuu pana e spumoasa.Torni in oala cu fund gros,asezi pe foc mic.Amesteci continu sa nu se lipeasca pana apar primele semne de fierbere.Iei de pe foc,lasi putin la racit,incorporezi cu mixerul untul.Asezi pe suprafata cremei folie,lasi la racit.Folosesti dupa plac.
Eu am umplut cu1/2 din crema Choux-urile
 reteta luata de pe foodstory-Tarta cu ciocolata si zmeura.

Cu 1/2 ramasa de crema am pus in 2 pahare straturi cu struguri negri,crema vanilie,biscuiti nisiposi-vezi reteta,inmuiati in coniac,crema,struguri,pana am umplut paharele.Am decorat cu struguri si am infipt un biscuit.

Choux:
125 ml apa
60 gr unt
75 gr faina
125 gr ou(un ou are in medie 50 gr)
2 gr sare
Mdp:

Pui la fiert toate fara faina.Cand clocoteste torni odata faina,amesteci viguros cu lingura lemn,pana pe fundul oalei se formeaza o pelicula.Iei de pe foc,lasi putin la racit,pui pe rand ouale.Nu adaugi alt ou pana ce nu s-a incorporat complet cel dinainte.Pui in pos si formezi pe hartia de copt spirale.Turtesti motul cu degetul inmuiat in apa.Coci 200C 12-25 min/ dupa marime.Au iesit 12 buc.
Reteta zice:20 buc.Nu au crescut prea mult,cred ca aluatul a fost prea gros.Am cantarit ouale cu coaja cred ca aici am gresit.

Niciun comentariu: