duminică, 11 noiembrie 2018

Pui jerk





Azi am gătit pui jamaican și Surpriza nu l-am servit cu orez ca la mama lui ci cu o mămăligă neaoșa și urzici ca la mama mea.Sosul cu mămăligă e demențial! Urzicile lângă cele doua merg de minune.Am folosit urzici proaspete din gradina mea.
Reteta adaptata: gordonramsay.com  Jerk Chicken

Ingrediente:

4 pulpe pui
2 Lg sos Worcester
4-5 crenguțe cimbrisor-optional
ulei pt. prăjit

Marinada:

1-2 ardei iuți fără semințe fin tocati/după gust și iuteala
2 căței usturoi zdrobiți
1 lta cuișoare măcinate
1 lta scorțișoară
1 lta nucșoară
2 lte enibahar măcinat
cca 2 Lg frunze cimbrișor proaspătă pus 1Lg uscat

MDP:

Amesteci toate ingredientele pentru marinada.Adaugi mult piper și ulei.Masezi bine pulpele secționate. Lași minim o ora,cel mai bine peste noapte.
Preancalzesti cuptorul la 220  C.
Încingi o tigaie mare,pui puțin ulei,rumenești carnea peste tot.Eu le-am prăjit câte 4 în wok pe rand. Adaugi sosul Worcester , ardeiul iute, gătești 2 minute.Eu le-am pus în tava 25/35 cm,a fost numai buna,am pus și 2 Lg apa,am sigilat cu folie Al și le-am copt 20 min. Scoți folia,mai lași 5 min sa se coloreze ușor. Servești fierbinte cu orez alături.

Niciun comentariu: