vineri, 16 noiembrie 2018

Dulceață picanta de gogoșari verzi





În fiecare am rămân mulți gogoșari verzi în gradina.Daca ar fi fost parguiți putin,ii acopeream cu o pătură si-i lasam câteva zile pana se înroșeau ca așa facea mama.Fiind verzi nu i-am murat ca nu-mi plac,asa ca le-am dat alta destinatie.I-am făcut dulceață. Și ca sa nu fie neplăcută la gust fiind verzi,am adăugat mere golden și ionatane ca am în livada.Cred ca ar merge și cu gutui.

Ingrediente:

1000 gr gogoșari verzi
400 gr mere
700 ml oțet vin 9 grade
300 ml apa
850 gr zahar
1 Lg fulgi chili*

MDP:

Fierbi apa, otetul, boiaua,zaharul pana se dizolva.Adaugi merele și gogoșarii tocați prin sita cu ochiuri mari.Fierbi foc mic pana capătă consistenta de dulceață. Lași puțin la răcit, pui în borcane mici,așezi pe capac,lași la răcit.

*ardeii iuți îi usuc și-i rasnesc


Mere, mere,belșug într-un pom:


Din mândrețe ăsta de mere am făcut poame.Am mai făcut acum doi ani dar anul trecut am uitat sa mai fac.Mi-am adus aminte de ele când am fost la frate-miu prin vara și tocmai le avea la uscat.Sunt amintiri dragi noua.Ce bucuroși eram când ne aducea bunicul câte un cornet la fiecare.Poamele nu se fac doar din mere ci și din pere.Sunt delicioase și sănătoase sa le consumi pe parcursul iernii.Le păstrez în pungi hârtie,după ce sau uscat bine.






Niciun comentariu: