vineri, 16 noiembrie 2018

Castraveti si gogosari in otet dulce acrisor








Castravetii/gogoșarii pregătiți astfel au aceiași concentrație de oțet în toate borcanele.La cei bulgărești la care pui oțet pana la pătrățelele borcanului concentrația oțetului diferă funcție de dimensiunile castraveților. Poate intra 75/50 ml otet. Poți pune 100 ml oțet în loc de 75 ml daca-ti plac mai acrii.
Ingrediente:

Castraveti cornichon/si gogosari

Ingrediente saramura:

Pt 1 borcan 800 gr

75 ml otet
200 ml apa
1 lta sare neiodata
4 lte zahar cu varf
1 lta mustar boabe
1 foaie dafin
marar uscat din belsug

In plus:
Ceapa rondele
Bucatele gogosar
Marar proaspat
Piper boabe
Ardei iute
Frunze vita de vie/coacăz negru
Hrean
Tije țelină


MDP:

Asezi castravetii in borcane.Pui in fiecare boran sarea,zahar,dafin,boabe mustar,piper.In unele borcane am pus piper 3 culori,in altele marar proaspat tocat si bucatele gogosar,ceapa,unii i-am facut picanti.Asta pentru ca am facut foarte multe borcane si trebuie evitata monotonia.Am asezat deasupra o frunza vita de vie si apoi am turnat saramura fierbinte si am pus capacele.Saramura am pregatit-o astfel:am pus la fiert apa si mararul uscat,le-am fiert cu capac pana se simte puternic gustul mararului.Am luat de pe foc,am lăsat la infuzat,am pus otetul si am umplut borcanele.Daca mai trebuie putin lichid completezi cu apa ca decoctul e destul de concentrat.
Asezi borcanele in oala unele peste altele,le acoperi cu apa sa treaca peste capac,le sterilizezi 5-10 min.de cand fierbe apa.Lasi la racit in oala.A doua zi scoti si depozitezi in camara.
Gogosarii i-am pregatit identic.Otetul ce rămâne îl păstrezi în frigider și folosești la salate.Eu mai gust când îl văd în frigider ca tare e bun.




Ca sa vezi ca saramura e la fel în toate borcanele am sa arat pentru borcane de 800,1700 și 4280 ml

Borcan 800 ml

Oțet     75 ml
Apa   200 ml

Otet:Apa=75:200=0,375

Borcan 1700 ml

Oțet  150 ml
Apa   400 ml

Otet:Apa=150:400=0,375

Borcan 4280 ml

Otet  450 ml
Apa  1200 ml

Otet:Apa=450:1200=0,375

Mărarul uscat am pus 1,5 legătură la un borcan de 4280 ml.

Niciun comentariu: