marți, 25 ianuarie 2022

Prăjitură cu fructe,cocos și lapte condensat

 





Blat cocos:

8 albușuri

1 praf de sare

240 gr zahăr

160 gr cocos

60 gr făină

6 gr praf de copt

250 gr vișine din vișinată fara sâmburi

Blat ciocolată:

6 gălbenușuri

150 gr zahăr

90 gr făină

10 gr praf de copt

20 gr cacao

20 gr ulei

90 ml apă

Crema:

230 gr lapte condensat

200 gr unt

50 gr ciocolată demidulce

* 125 Gr ciocolată neagră 

Mdp:

In tava 25/35 cm pui hârtie de copt.

Blatul de cocos:

Bați albușurile cu un praf de sare, adaugi treptat zaharul,bați până lucesc.Adaugi făina amestecată cu praful de copt,mixezi,adaugi fulgii cocos,mixezi iar.

Torni în tavă, lași deoparte cât pregătești blatul cu ciocolată.

Blatul de ciocolată:

Mixezi gălbenușurile,adaugi treptat zahărul,mixezi până-s pale,adaugi făina amestecată cu praful de copt,cacao,apoi adaugi apa și uleiul,mixezi bine.

Așezi vișinile ordonat peste blatul de cocos,le afunzi ușor în el,torni deasupra aluatul cu ciocolată.Nivelezi,coci 170°C,cca 45 minute.Lasi la răcit.

 Crema:

 Bați untul moale,adaugi in fir subțire laptele condensat, mixezi 1-2 minute,apoi încorporezi ciocolata topită.Mixezi bine sa ai o cremă groasă.

*A pus 50 gr ciocolată in cremă,dar cred că a greșit cu 100 gr, pentru că la început atât am pus și a început să curgă sub greutatea blatului.Asa că am luat-o repede de pe blat,am topit 125 gr ciocolată,am lăsat la răcit,am incorporat-o in cremă.A ieșit o cremă densa cu gust intens de ciocolată.

Asamblare:

A tăiat blatul in 1/2 ,a obținut 2 bucăți de 17/25 cm.A luat o parte,a intors-o cu partea albă in sus,a întins crema,a așezat blatul cu partea albă în jos.

Așa am făcut și eu,dar iese prea înaltă de 10 cm.Asa că am scos blatul de deasupra,l-am așezat lângă celălalt și am întins crema peste tot.Am presărat cocos deasupra.

Dai la rece 12-24 ore,apoi tai.

Poți folosi fructe proaspete cireșe/vișine,dar cu cele din vișinată iese mai aromată.Cantaresti vișinile după ce ai scos sâmburii.










Niciun comentariu: