marți, 25 ianuarie 2022

Mangold sotat

 


Nu am găsit sfeclă elvețiană (Swiss Chard/ Mangold in magazine.Vrand să văd ce gust are am cultivat-o.La fel am făcut și cu varza furajera/ de frunze- kale.Pe ea am găsit- o însă,era destul de scumpă(300 Gr era 9 lei) și cam îngălbenită,venea din Spania.Daca ai un petic de pământ,treci la treabă, că ăștia aduc toate expiratele.

Sa trec la rețetă.

Ingrediente:

2 legături mari Mangold/900 gr

2 Lg ulei ev. Măsline

5 căței usturoi tocati fin

1 ceapă mare tocată

1 praf sare

1 vârf cuțit nucșoară 

1 vârf cuțit cimbru uscat- am pus 3/4 lta

sare

piper

2 Lg oțet balsamic- opțional

Mdp:

Speli cu atenție frunzele.Le scurgi bine,le tai/rupi bucăți mari.Toci fin partea alba/mai groasa, să fie cam de aceeași mărime cat ceapa tăiata.

Încingi uleiul la foc mediu.Adaugi tulpinile de Mangold,usturoi, ceapă,sare,cimbru, nucșoară,piper.Le ții până ceapa începe să devină arămie 6-8 minute,amesteci des.Adaugi frunzele mangold pui 2 Lg apă,capac, înmoi 2-4 minute.Iei capacul și mai sotezi 1-3 minute până mangoldul e înmuiat complet.Iei de pe foc, stropești cu oțet balsamic.

Am pus 400 gr mangold,atât am considerat că au două legături mari.Otet balsamic nu am pus în tigaie.Am pus puțin în farfurie și nu mi-a plăcut ,soțului da.Am pus cremă balsamică de rodie și ne-a plăcut la amândoi.

Căutând zilele astea alte rețete cu mangold am văzut că nu am apreciat bine.Doua legături mari au 900 gr.











Niciun comentariu: