sâmbătă, 14 iulie 2018

Chec cu ciocolata




De ziua Frantei si a mea am pregatit un chec cu ciocolata adaptat dupa thespruceeats.com

Ingrediente aluat dublat:

225 gr unt 80%
600 gr zahar
1,5 lte sare
4 lte es.vanilie
2 lte bicarbonat sodiu
1/2 lta praf de copt
130 gr cacao
312 gr faina
1 1/2 c lapte
6 oua mari


Glazura:

85 gr/6 Lg unt
1/4 c /25 gr cacao
1/4 c/ 60 ml lapte
2 c zahar pudra

MDP:

Preancalzesti cuptorul la 160°C.
Captusesti 2 forme chec 23/10 cm sau tava 25/35 cm.
Mixezi bine untul si zaharul la viteza mica.Adaugi:sarea,vanilia,bicarbonatul,praful de copt,cacao,omogenizezi.Adaugi pe rand ouale,mixezi bine dupa fiecare.Adaugi cca 1/3 din faina si 1/2 din lapte.Adaugi 1/3 din faina,laptele si faina ramase.Nu exagera cu amestecatul!Coci cca 45-50 min/functie de cuptor.

Glazura:

Pe foc mic topesti untul,adaugi cacao,lapte.Amesteci si gatesti pana se ingroasa.Iei de pe foc,adaugi zaharul pudra.Subtiezi cu mai mult lapte sau ingrosi cu zahar pudra dupa caz.Intinzi pe checul rece glazura calda.Odata glazura intarita acoperi cu folie si pastrezi la t.cam.3-4 zile sau pana la o saptamana in frigider.


* Am dublat reteta si am copt in tava 25/35 cm.Glazura nu am mai apucat sa o prepar caci au venit musafiri neasteptati.
Fără glazura deși are o tona de zahar nu e foarte dulce ăsta pt.ca are și multa cacao.In loc de glazura era mai bine de pus migdale, nuci,fistic,etcetera.Caldut merge însă rece e cam înecăcios.

O floare pentru voi








Niciun comentariu: