vineri, 22 aprilie 2016

Paine cu lapte








Ingrediente:

250 g faina paine
3 g drojdie instant
50 g zahar
¾ lingurita sare
1 ou(50 g)
110 g lapte
50 g unt

MDP:

Dizolvi drojdia in lapte,adaugi putina faina,lasi la crescut.Cand s-a activat drojdia adaugi restul ingredientelor,fara unt.Framanti si incorporezi untul putin cate putin.Aluatul e moale,lipicios,nu mai adaugi faina.Framanti pana trece testul ferestrei daca vrei sa obtii textura corecta.Lasi la dospit pana e de 2 ori cat originalul,Imparti in buc de 60 g fiecare*.
Formezi dupa plac,lasi la crescut acoperite cu folie unsa ulei.Ungi cu lapte,coci 180 C,20 min.

Nota:
*am impartit in 5 buc de 200 g fiecare pt ca am dublat reteta.
Am facut initial reteta  din 250 g faina si am urmat instructiunile retetei,dar nu a crescut  aluatul aproape de loc,Atunci am pus laptele,drojdia si am amestecat bine cu aluatul format,am lasat sa se activeze drojdia,apoi am,framantat cu restul ingred. si apoi cu untul.
Dupa framantare aluatul a avut 1000 g.
Dupa copt painicile au avut:
Painica 1-179 g
Painica 2 -184 g
painica 3- 188 g
painica 4- 181 g
painica 5 s-a mancat fierbinte fara a fi cantarita
Iese o paine dulce .,Cui nu-i place painea dulce reduce zaharul,Aluatul poate fi folosit si pt. cozonac, pt ca painea e pufoasa si se mentine frageda 3-4 zile-daca resista  nemancata.

reteta:




Niciun comentariu: