luni, 9 mai 2022

Înmulțire viță de vie prin butași

 







Acum un an am tăiat butașii,i-am pus oblic într-o lădiță cu pământ și nisip și i-am lăsat să prindă rădăcini.Unele s-au uscat.Pe celelalte le-am pus pe locul destinat lor.

Anul acesta pe la finalul lui aprilie, destul de târziu am folosit alta metodă după YouTube.

Am tăiat butașii să aibă fiecare 3 muguri.Sub mugurele de la bază,care va sta in apă,am tăiat 1-1,5 cm butașul sub el.Partea de sub mugurele bazic,am taiat-o puțin cu cuțit ascuțit de sub mugure până aproape de capăt de jur împrejurul butașului.Prin aceste tăieturi vor ieși rădăcinile.

Am aprins o candelă ( nu pentru a mă ruga),iar când ceara s-a topit,am înmuiat în ea cele două capete ale butașului.Le-am pus în borcane de 800 ml și am turnat apă până unde se termină pătrățele borcanului/cca un cm.Le-am așezat la fereastră unde soarele ajunge după amiază.

Rădăcinile trebuiau să apară cam într-o lună,dar cum la mine e o temperatură de Sahara,acum 2-3 zile au apărut.Mugurasii au crescut și au frunzulițe.Le mai las câteva zile să crească rădăcinile,nu mai mult că le-am cam înghesuit și nu vreau când le scot să se rupă,cred că sunt foarte fragile.

Apoi le pun in ghivece cu pământ din curte, pământ de flori și nisip și le las până la toamnă.Ca să nu se strice,le voi pune in lădițe.

Am decis sa- mi înmulțesc astfel via, pentru că sunt soiuri bune care nu le-am mai găsit și am dat mulți bani pe cele din supermarket și nu s-au prins destul de multe.




Continui spectacolul naturii:











Niciun comentariu: