joi, 13 septembrie 2018

Salata de cartofi





Oricine știe sa facă aceasta salata.Daca o faci cu ceapa cruda a doua zi daca ramane,trebuie aruncata caci are gust de cantina.Eu opăresc ceapa.Prepar salata simpla și 2-3 zile nu-si schimba gustul.La servit o îmbunătățesc după plac.Pun măsline, maioneza,peste marinat sau orice mă lovește inspirația. Acum am pus alături o salata de roșii, ardei gras și iute și busuioc.Puteam sa le și incorporez în salata de cartofi dar nu-mi place.

Ingrediente:

8 cartofi
2 cepe mari

1 cana (170ml ) apa
1/4-1/3 oțet de vin
2 lte coriandru boabe
2 lte muștar boabe
sare
ulei rapiță

MDP:

Tai ceapa peștișori. Pui apa, oțetul, boabele muștar și coriandru pe foc.Cand da în clocot adaugi ceapa,amesteci, pui capacul.O poti da si in clocot dar nu ramane crocanta.
Fierbi cartofii în apa cu sare îi înțepi cu vârful cuțitului sa nu se crape la fiert.Ii decojesti călduți. II feliezi. Așezi în bol un strat cartofi,presari din amestecul de ceapa în care ai pus puțin ulei rapiță și repeți straturile.Pastrezi la frigider/ servești o parte ca garnitura.


Uite cum arata un ardei cultivat din semințele oprite dintr-unul cumpărat din supermarket







Și roșii

E drept ca nu opresc semințe și din ele ca nu știu ce iese.Rosiile sunt viguroase,productive și au peste 2 metri înălțime. Am cumpărat semințe de pătrunjel, mărar, organo, leuștean și nu a ieșit un fir.La fel si de rosii,gogosari dar nu am fost multumita de ce a iesit.Acum cativa am cumparat rosii cherry si atat de bune au fost ca am oprit seminte,le-am semanat anul urmator si au fost grozave.Cand treceam pe langa ele nu puteam sa nu le mananc.La fel si sotul.Cand am oprit semintele m-am gandit ca cei care le comercializeaza prin supermarket folosesc seminte profesionale pe care nu le voi gasi niciodata in plicurile de la Agrosem.Am luat seminte si din Lidl de castraveti si nu au iesit.Anul asta am cumparat rasaduri din targ si sunt foarte multumita de rezultat.Am intrebat vanzatorul ce soi sunt ,ca daca imi plac sa stiu ce sa cer si a zis Renato.Cred ca sunt alt soi ca au coaja mai neteda.

La anu trebuie sa-mi fac singura rasad de castraveti ca targul din Bragadiru si Domnesti s-a desfiintat.Se zvoneste ca le-a cumparat un italian.Oare au idee guvernantii nostri cate mii de hectare apartin in acest moment strainilor?Maine poimaine isi pun steagurile lor pe pamanturile noastre.Treziti-va conducatorilor de nimic!





Niciun comentariu: