duminică, 3 mai 2020

Cozonac-reteta ruso-romana






Rețeta este rusească, dar am adăugat umplutură de nucă cum facem noi românii.Un aluat fraged și bun,cu gust de unt și mai bun decât cel cu mai mult lapte care îl aspreste.Fiind un aluat bogat poți pune mai puțină nucă.

Ies 2 cozonaci de 1225 gr fiecare.

Ingrediente:

800 gr făină
250 gr lapte
30 gr drojdie proaspata ( am pus 25 gr)
250 gr zahăr
3 ouă
150 gr unt 82%
30 gr ulei
70 gr smântână 20-25%
2 lte zahăr  ( nu am pus)
1/2 lta sare
120 gr stafide
2 vanilii (în plus)

Am pus în plus:

350 gr nucă
100 gr zahar
5 Lg coniac
esență vanilie
1 ou
1 albuș
1 Lg cacao cu varf

Pe uns:

1 gălbenuș
1 Lg lapte
1 praf sare

Mdp:

Amesteci laptele, drojdia, 2 lte zahar,5 Lg din făină, lași la crescut.
Bați ouăle cu zahărul, sare, vanilie, ulei, smântână, 1/2 din făină, amesteci, adaugi maiaua și restul făinii treptat.La final incorporezi untul, obții un aluat moale lipicios.
(Eu am adăugat 50 gr făină în plus în aluat, iar stafidele nu le-am pus în aluat ci în umplutura.Stafidele le-am înmuiat în coniac și l-am pus și pe el în  nucă. )
Lași sa se dubleze. Ungi masa cu ulei, împarți în 2- 4 bucăți. (A făcut 4 cozonacei.A umplut cam 1/3 din formă. I-a lasat la crescut,i-a pus în tava aragaz și i-a copt sa fie aurii.Cand i-a scos i-a picurat cu apă și a pus un prosop gros deasupra.Reci i-a scos din forme și i-a glasat. )Formezi , lași 30 minute la dospit.Coci 160 C, cca  50-60 minute.Verifici după 15-20 minute și dacă se rumenesc destul, așezi o hârtie de copt deasupra.




Gloria:

Gloria și Norocel:


Norocel:

Niciun comentariu: