duminică, 10 martie 2019

Piroşti cu brânză și cartofi



Rețetă adaptata lalena.ro

Ingrediente:

1 c (250 ml) lapte bătut 3,5%
1/2 c ulei rapită
1 Lg zahar
1 lta sare
11 gr drojdie activa -Mega
3 c faina Tip 650
1 ou

Umplutura:

800 gr cartofi fierți
1 ceapa
1 legătură mărar
1/2 legătură pătrunjel
200 gr telemea capra
piper
sare
ulei

Umplutura:
Fierbi cartofii în apa cu sare.Auresti ceapa în puțin ulei,adaugi cartofii,sare,piper, verdeață. Lași la răcit.

Aluat :
Lichefiezi drojdia cu zahar,adaugi oul și putina faina.Lasi la crescut.Adaugi laptele,1/2 din faina,sarea,restul faina și incorporezi uleiul treptat.Framanti un aluat lipicios.Lasi la dospit.L-am pus la frigider peste noapte.A doua zi l-am adus la temperatura camerei și l-am împărțit în bucăți de 35 gr fiecare.Au ieșit 26 buc.Faci bile,păstrezi sub folie.Iei o bucata întinzi cât podul palmei/10 cm.Pui o lingura umplutura în centru și lipești marginile.Intorci cu lipitura  în jos,aplatizezi sa ai o bărcuța. Pui în tava cu hârtie de copt.Cand le-ai terminat,le coci la 175C pana-s rumene.

Nota:

Umplutura este supradimensionata. Deci aluatul trebuie dublat sau redusa umplutura.Eu am făcut și un aluat pentru pâine cu cartofi și am folosit din el.In total au ieșit 40 plăcinte.Si ca sa rup monotonia,pe acestea le-am facut picante.

Nu dospeste frumos drojdia de la Mega!


E mai buna Belbake de la Lidl!







Niciun comentariu: