marți, 15 ianuarie 2019

Mâncare de masline


N-am făcut de mult aceasta mâncare. Am c-am uitat cum o făcea mama,așa ca am consultat Almanahul gospodine. Ce am văzut nu e mâncarea pe care o știam si-mi plăcea ci o tocana cu urme de măsline. Așa ca am facut-o după inspirația de moment și a ieșit bună.

Ingrediente:

1,5 kg carne pasare-un cocos din curte
2 cepe/300 gr
1/2 kg măsline negre*
3 Lg rase faina
1 Lg pastă tomate
1 lta rasa sare
1 lta rasa zahar
2 foi dafin
100 ml vin alb
5 felii lămâie

Mdp:

Carnea porționata și sărată am rumenit-o în puțin ulei.Am scos carnea și am fiert-o la oala presiune împreună cu măslinele în putina apa.Am uitat sa fac o tăietură măslinelor cum făceam înainte. Când carnea era aproape fiarta am pus în grăsimea rămasă de la prăjit carnea,ceapa.Cand a fost translucida am pus faina,pasta tomate,dafinul,sare,zahar.Am turnat zeama cu măsline și carne.Iar am uitat ceva! Nu am pasat ceapa sa fie sosul uniform si fin.Am fiert la foc mic.Spre final am pus vinul și feliile lămâie și am lăsat pana s-au înmuiat și ele.

Dacă vrei sa aibă gust de măsline mâncarea nu folosi măsline fierte.

Niciun comentariu: