joi, 3 mai 2018

Paine cu telemea de capra si cascaval





O pâine pufoasa și gustoasa.Fierbinte am mâncat 1/2 din ea eu și mon cher. E atât de buna ca nu-i mai trebuie nimic lângă ea.

Ingrediente:

100 gr cascaval Penteleu
250 gr telemea capra puțin sarata
2 lte amestec ierburi italiene uscate

50 gr unt

350 gr faina 000
100 gr faina Tip 650
25 gr drojdie proaspata
2 Lg ulei
1Lg zahar
1 lta sare
250 ml apa

Susan

MDP:

Faci o maia din drojdie,zahar,apa,ulei si cca 1/2 din faina.Pui restul fainii deasupra si sarea.Lasi pana crapa faina deasupra.Framanti,lasi sa se dubleze.Scoti pe masa infainata,framanti putin si o trantesti zdravan de cateva ori de masa.Acoperi si lasi cca 10 min.Intinzi un dreptunghi mare,ungi cu untul moale opresti putin din el.Pliezi in trei,ungi cu untul pastrat si pliezi iar in trei.Vei avea un patrat.Intinzi iar un dreptunghi mare,presari branzeturile amestecate cu ierburile italiene in prealabil.Rulezi strans.Faci un melc/tai bucati si le pui cu taietura in sus in tava 25 cm cu hartie de copt.Lasi iar la dospit.Ungi cu ou,presari susan,coci la 160°C cca 40 min.

Pentru ca seara mai era un coltuc a doua zi am facut alta dubla:

375 ml apa
38 gr drojdie proaspata
11/2 Lg zahar
2 lte sare
4 Lg ulei
525 gr faina 000
150 gr faina Tip 650
75 gr unt

Untul l-am pus in aluat nu l-am mai intins ca la foietaj.
Aluatul l-am impartit astfel:
8 bucati de 120 gr=960 gr
5 bucati de 50 gr=250 gr
1 bucata de 55 gr
Total=1265 gr

Am uns cu ou si am presarat mac,susan si sare.








Niciun comentariu: