miercuri, 29 decembrie 2021

Tobă la castron

 




Ingrediente:

530 gr inimă de porc

2 urechi

1 rasol

325 gr șorici

3 foi dafin

In plus:

1/2 lta semințe de coriandru

1 lta piper boabe

1 bob mare de enibahar

4 căței usturoi

cca 1 cană zeamă de la fiert

Mdp:

Cureți bine șoriciul și urechile.Tai urechile fâșii de un cm,la bază sa le poți curăța bine.

Pui carnea în apă rece, Să o acopere,lași să iasă sângele.Arunci,pui apă curată rece,să treacă  1-2 cm,dafin,un praf de sare,pui la fiert.

Iei spumă,fierbi carnea complet.Verifici șoriciul din când în când să nu se fiarbă prea mult.Scoti carnea,lași la răcit,tai fâșii late de un cm.

Zdrobești fin usturoiul îl amesteci cu 1/2 cană zeamă de la fiert,torni peste carne, amesteci.

Spargi condimentele sa ai bucăți mai mari,le pui peste carne, amesteci.

Căptușești un castron pătrat de 15 cm cu folie plastic,așezi șoriciul întreg de la rasol pe fund,cu grăsimea in interiori,iar pe laterale așezi bucățile de șorici,pui un strat carne, apeși să iasă zeamă,pui alt strat, apeși să fie cuprins de zeama-daca nu o faci vei avea goluri de aer prin tobă.Nu exagera cu prea multă zeamă, că nu faci piftie.

Când termini,aduci folia deasupra sa acopere toba,pui o gresie/fund de 15/15 cm deasupra,apoi așezi o oală mică cu cca un litru apă.Lasi la rece.Scoți din castron,infoliezi sa nu se întărească șoriciul și partea din care tai să nu-și schimbe culoarea.

Iese o tobă de 2 kg.

M-am apucat să fac, fără să plănuiesc dinainte,cu ce am avut prin casă.N-am mai făcut demult,că m-am puturoșit.

A cumpărat soțul tobă destul de scumpă,care a fericit cățeii,avea un iz/gust de stricat.

Asa că cel mai bine o faci și știi ce pui în ea,nici nu îți ia mult timp.

A ieșit foarte bună și ieftină.

Condimentele,le poți pune după plac.Mie îmi plac astea.

Șoriciul l-am scos de pe niște bucăți slănină,pe care am topit-o și am făcut niște biscuiți șprițati.









Niciun comentariu: