luni, 19 martie 2018

Pâine fără framantare-formula de baza





Rețetă adaptata seriouseats.com
Better no-knead bread recipe
O pâine adevărată cum spun unii doar cu apa, faina, sare și drojdie.Mi se pare gumoasa a doua zi.De ce sa mănânc o guma când pot manca una gen cozonac,chiar dacă e mai calorică.Viata și așa trece prea repede și de ce sa nu mănânci tot ce e mai bun.

Ingrediente:

500 gr faina Tip 650
5 gr drojdie granule
7,5 gr sare
350 gr apa

Formula de baza pentru pâinea fără framantare:

Faina.................100%
Drojdie...................1%
Sare....................1,5%
Apa.....................70%

MDP:

În bol amesteci faina,sarea,drojdia.Adaugi apa,amesteci cu lingura de lemn,acoperi cu folie și lași la temperatura camerei minim 12 ore pana la 24 ore.Dupa acest timp pui bolul în frigider și lăsai sa stea minim 3 zile pana la 5 zile.Cand vrei sa coci pâinea, scoți aluatul din frigider îl întorci de câteva ori pe masa bine înainta,formezi pâinea. Acoperi cu prosop și lași la temperatura camerei intre 2÷4 ore.
Încingi cuptorul la 225 C și pui oala cu capac în el.
Când pâinea a crescut faci 2-3 tăieturi de 1cm adânci. Scoți repede oala pui pâinea și coci 15 min. Scoți capacul și coci pâinea pana atinge în interior 105 C cca  30-45  min. Scoți din oala pe grătar la răcit. După 15 min. poti tăia și servi.
Pastrezi la temperatura camerei în folie pana la 3 zile.
Aluatul meu a avut 878 greu iar pâinea coapta 773 gr.

Rețetă originala e :

300 gr  (3 cani) faina
4,5  gr  (3/4lta) sare
3 gr drojdie granule
210 gr apa

Nota:
Am pus pâinea la dospit pe hârtie de copt într-un bol și cu ajutorul hârtiei am transferat-o în oala încinsă în care am pus o farfurie plata ca sa nu mi se ardă pâinea la baza.La alta pâine coapta tot în oala când am scos oala cu farfuria încinse am turnat o ceșcuța (de cafea) cu apa rece în oala apoi am pus pâinea și capacul și parcă a crescut mai frumos.




Niciun comentariu: