vineri, 3 aprilie 2020

Pâine cu lapte





Ingrediente :

800 gr făină Tip 650
40 gr zahăr
100 ml apă
300 ml lapte
2 ouă
100 ml ulei
10 gr drojdie uscată
18 gr sare

Mdp:

Amesteci zahărul, ouăle, apa,laptele,drojdia. Adaugi 1/2 din făină,uleiul,amesteci.Acoperi cu restul făinii, pui deasupra sarea.Lasi la crescut pana iese maiaua prin făină. Incorporezi făina, frămânți prin întindere înainte și rulezi înapoi. Nu mai adaugi faina in plus.Trântești  de masă, frămânți ca mai nainte,faci și câteva plierii în 3.Lasi la dospit sa se dubleze. Verifici dospirea:înfigi degetul în aluat și gaura trebuie să se păstreze.
Formezi pâinea după plac.
Am întins un dreptunghi puțin mai mic decât lungimea tăvii  (30/11 cm),dar foarte lung.Daca nu ai spațiu rulezi subțire o bucata din lungime și pe măsură ce rulezi continui să întinzi.
Pentru ca nu am robot și nu pot frământa foarte mult,am folosit un "truc" ca aluatul sa se desfacă în fâșii. Am făcut o rulare,am sigilat ca atunci când termini de rulat pâinea, am rulat din nou am sigilat iar,am continuat tot așa pana am ajuns la capăt, am sigilat pâinea, am rulat-o puțin și am pus în tava cu hârtie de copt.Hartia sa fie mai înaltă decât tava,pentru ca va crește mult.Asezi în jurul tăvii 4 borcane înalte și așezi un prosop pe ele,sa poată creste pâinea nestingherita. Ungi cu lapte din belșug, presari semințe dacă dorești.
Coci la 160 C,cca 30-40 minute sau funcție de cuptor.Indesit-ul meu cam arde.
Pâinea coaptă are 1324 gr.

Atenție !!!!!!

Nu așeza pâinea pe raftul din mijloc al cuptorului.Vei păți ca mine.Painea se va opri din crescut în bolta cuptorului.Asa ca pune-o pe raftul de jos sa poată creste cu boltă.
A mea seamănă cu "gogosica" din reclamă căreia îi sa tăiat moțul.


Alta făcută din 400 gr făină :






Niciun comentariu: