joi, 10 februarie 2022

Budincă de conopidă

 



Ingrediente:

1000-1200 gr buchețele conopidă

Apă clocotită

1 lta sare

3 ouă

2 Lg făină cu varf

100-150 gr telemea

Piper


Umplutura:

2 cepe medii

2 morcovi medii

2 ardei kapia

250 gr ciuperci

1 1/2 ardei iute verde/după gust

2 roșii/ 1/2 cutie roșii cuburi

1 lta sare

1/4-1/2 lta piper

3 Lg ulei

1 1/2 lta mentă uscată

15-20 gr unt

150 gr cașcaval ras fin

Mdp:

Fierbi apa cu sarea in clocot,adaugi conopidă,fierbi sub capac/ la abur,până e moale.Scurgi bine,pasezi fin.O amesteci cu făină,sare,piper,ouă.

Încingi uleiul in tigaie,adaugi ceapa tocată fin,când e aurie adaugi morcovii cubulețe, ciupercile, gătești 7-8 min,adaugi roșiile,lași 5 min,adaugi ardeii kapia tocati cuburi,ardeiul iute,sare, piper,mentă,lași un minut.Iei de pe foc.

Ungi bine tava cu unt moale, întinzi conopida,așezi uniform umplutura,razi cașcavalul,coci 180°C,cca20 minute.

Concluzii: 

Alege o tavă mai mare astfel încât stratul de conopidă să fie de 1,5-2 cm.Da la cuptor cca 10 -15 minute, întinzi umplutura,coci cca 10 minute, presari cascaval lași să se topească.

Forma mea a fost mică, stratul de conopidă a ieșit prea gros și a fost cam umed.De aceea e bine să-l dai la cuptor,să iasă umezeala.

Pentru că umplutura sa nu aibă gust de legume fierte ,e bine cred să o dai puțin la cuptor și apoi să presari cascaval.

 Nu mi-a plăcut!A înfulecat-o cățeii.Deși am dublat umplutura că mi s-au părut cam puțină și am adăugat brânză în conopidă.

Rețeta luată de pe YouTube:Aceasta este conopida de ce nu am știut rețeta înainte!Mai bine decât carnea! Fără prăjire.

Pratik yemek tarifleri












Niciun comentariu: