luni, 13 decembrie 2021

Plăcințele cu gutui

 


Mi-au rămas niste gutui de la Prăjitura cu gutui și am zis sa le folosesc.Poti umple cu ce dorești.Cateva le-am umplut cu brânză.Un aluat bun și pentru cozonac.

Ingrediente 12 bucati:

600 gr făină tip 650 la t.cam.

195 gr zahăr

1 lta sare

42 gr lapte praf degresat

275 ml smântână grasă 33%/ lapte integral/smântână 25%

2 1/2 lte drojdie uscată activă

1 Lg ulei

1 ou mare la t.cam.

55 gr unt 82%

Mdp:

Încălzești smântână/laptele,adaugi o linguriță zahăr,drojdia.Lasi 5 min să crească.

Bol mare amesteci făina,zahăr,lapte praf,sare,adaugi oul bătut,ulei, drojdia activată, lași 15 minute înainte de a incepe frământatul.

Ungi masa cu unt moale, scoți aluatul, frămânți încorporând câte puțin unt,repeți până termini untul.

Pui în bol,acoperi cu folie plastic și prosop peste ea,lași 15 minute.

Scoți iar pe masa, frămânți,daca se lipește de masă cureți cu racleta și frămânți iar/ adaugi puțină făină/smântână daca e prea tare.Trebuie să treacă testul ferestrei și sa ai un aluat că de cozonac.

Ungi bolul cu ulei, rotești coca să se ungă peste tot, lași să se dubleze.

Scoți coca masa înfăinată fin ,o presari fin cu făină,aplatizezi să și un dreptunghi,pliezi in trei,apoi iar in trei.Repeti plierea încă o dată.Lasi la odihnă 5 minute.Tai 12 bucăți.

Iei o bucată aplatizezi pe masa înfăinată fin pui o lingură gutui,aduci marginile in centru ,sigilezi,formezi bilă pui in tava 25/35 cm cu hârtie.

Lași la crescut acoperite,să se dubleze.Ungi ou,le-am decorat cu semințe dovleac pe cele cu gutui.Trei le-am umplut cu brânză,le-am tăiat cu foarfeca deasupra în stea și le-am presărat cu chimen.

Coci 170 C,20 minute,rumen-aurii.

*Aluatul in care folosești smântână 33-35% rezistă mai mult decât cel cu smântâna fermentată.






Niciun comentariu: