vineri, 17 decembrie 2021

Pâine rustică

 



Rețeta:chefnicolaetomescu.ro

Pâine ce rămâne moale și pufoasă până la 3 zile.Noi am mâncat 1/2 pâine odată.

Iese o pâine de 773 gr.

Ingrediente:

500 gr făină tip 650

350 ml lapte

20 gr drojdie proaspătă/ 7 gr uscată

10 gr zahăr

10 gr sare

Mdp:

Vezi site.

Eu am avut un lapte gros ca o smântână grasă.Asta e printre ultimul lapte,că îmi vor face capritele copilași în primăvară.Poate de aceea am pus cu lingura apă,la un moment dat am pierdut șirul,cert e că după frământare aluatul avut 843 Gr.

I-am dat o formă rotundă.

Posibil să fi folosit făină 000,eu folosesc tip 650.

Am copt-o cu abur la 200°C,20 minute,apoi la 180°C încă 15 minute fără abur.

Le-a scos din cuptor,le-a uns imediat cu apă,le-a pus pe grătar,le-a acoperit cu prosop și le-a lăsat la răcit.Am omis partea asta.

Am taiat-o călduță că prea striga untul și branza din frigider.Jumatate s-a dus,dar am fost prevăzătoare și am făcut una mai mare,că știam că așa se întâmplă.






Niciun comentariu: