duminică, 25 martie 2018

Pâine cu iaurt ușor de facut









O pâine moale,gustoasa și ușor de făcut. E bine pentru copii noștri și pentru noi sa o pregătim în casa ca sa nu mai cumpărăm pâine făcută din aluat congelat de peste 6 luni.

Ingrediente:

600 gr faina Tip 650
200 gr apa
150 gr iaurt grecesc 10% grăsime
50 gr ou
50 gr unt
9 gr drojdie granule
9 gr sare
25 gr zahar

MDP:

Pui în bol mare toate ingredientele fără faina și sare.Le amesteci cu lingura,adaugi 1/2 din faina,amesteci.Presari deasupra restul fainii și peste ea sarea.Lasi la cald acoperit cu capac pana crapă faina deasupra.Acum o incorporezi și pe ea,tot cu lingura.Lasi la cald pana creste (ridica capacul).O pui la rece peste noapte.A doua zi scoți aluatul pe masa înainta, îl plieze de câteva ori/îl frămânți prin întindere. Formezi după plac.Am pus pâinea pe hârtie de copt mai mare și am pus la dospit într-o oala de aceiași dimensiune cu cea în care am copt-o.Am preancalzit cuptorul la 220 C și am pus oala cu capac la încins. Când pâinea a fost gata de copt am taiat-o pe mijloc de 1 cm adâncime. Am scos oala din cuptor,am luat capacul,am turnat o ceșcuța (de cafea) cu apa rece.Am ridicat pâinea cu ajutorul hârtiei, am pus-o în oala încinsă, am pus capacul și am copt-o 15 minute. Am scos capacul și am mai copt încă 25 minute pana s-a rumenit.

Formula pâinii este:

Faina                     100%
Apa                           33,33%
Iaurt                          25%
Ou                                8,33 %
Unt                               8,33 %
Drojdie                         1,5 %
Sare                              1,5%
Zahar                            4,16 %

Dacă vrei sa fie pâinea puțin mai sărată pui 2% sare
Cum calculezi:
2:100 ×600=12 gr sare





Niciun comentariu: